maandag 25 oktober 2021

Maandag Vught Voorburg fietsenwerkplaats, kasteel Maurick en Cementrum

Vanmorgen ging het redelijk goed, 7:07  ging de wekker, ontbijt, berichten en vertrek.

Onderweg ging het goed, op de valreep bij de Rompertsebaan kwam Leo me bijna voorbij. daarna bij het station Koningsweg parallelweg gesloten andere kant gekozen. Dat was jaren geleden voor mij. Heetmanplein mooi geworden mooie weg geworden voor fietsers.

Ik mocht van M. geen namen noemen hier, daarom vermeld ik alleen 3 dames en 9 heren gezien.

Voor de pauze kwam pastor Frans binnen bij de fietsenwerkplaats, we konden het spatbord voor van zijn fiets vervangen en batterijen achterlicht. Ik ken hem al heel lang.

De rit terug ging deze keer via kasteel Maurick via wandelbrug over de A2 en ik kon daar even binnen een koffie drinken en weer terug.

Bij de Bossche broek even 10 minuten op een bankje gezeten bij aan het einde kwam Rut van de eendenkooi me voorbij, we groeten elkaar was leuk.

Via de Parade en zo terug gereden richting Sint Teunislaan Cementrum bij Willem. Was ook leuk, Frits kwam ook nog even op bezoek, was voor mij ook lang geleden.

Bijna thuis bij het fietstunneltje was ik met mijn app bezig kwam Gerda en haar man mijn voorbij gereden ze groetten mij. Was ook al heel lang geleden.

Ik voel me verder wel goed, ik had best een leuke dag.

Statistieken;
23,84 Km afgelegd
2:37:39 Opnametijd.
11,29 Km/u gem snelheid bij beweging.
20,38 km/u hoogste snelheid.



Fietsrit van deze maandag


Stuwen omgeving Heetmanplein


Smeedwerk en wandelpad


Omgeving rotonde bij "De Witte"


Relatief nieuw stukje asfalt en zo 


Raadhuis Vught met fontein


Watertoren deur


Brede weg 


Kantine dierenweide, ik mocht alle stoelen weer omdraaiein


Varkens koppen 


Koffie hoekje


Velglinten


Slijpschijven en kruiwagenwiel


Ventieltjes en zo 


Spreidtang om banden te wisselen 
zonder teveel los te hoeven te maken


Torch en inbussleutels


Onderdelen van fietsen


Bankschroef


Bandenlichters 2 grote voor 
kruiwagenbanden missen nog steeds.
Waar kun je die bestellen?



Inbus sleutels 


Stukje werkplaats


Links A2 snelweg richting Boxtel 


Onverhard stuk Kettingweg Vught


Op een grote paddenstoel rood met witte stippen.......


Vanaf de brug richting kasteel Maurick 


Ophaal brug kasteel Maurick 


Waterplanten


Info


Na de brug


Koffie was erg lekker


Maurickplein noem ik dit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.