maandag 14 februari 2022

Maandag Vught dierenweide

Vanmorgen ging het opstaan goed, De wekker ging om 7:07 tijd genoeg om op te staan ontbijt, berichten en zo. Regenkleding was uiteindelijk toch nodig. Onderweg kon ik een stukje samen met Leo fietsen, dat was alweer en tijd geleden, maar ik zie hem ook vaak bij badminton.

De rit heen was redelijk normaal.

Was redelijk op tijd aanwezig bij de kantine. Ik had o.a. te maken met Ad, Chiel, Rudy, Henri, Ali, Petra, Marcel(2), Patricia, Frans, Wilco, Rien en anderen.

Eerst koffie gedronken en gewacht, Frans kwam wat later binnen, met hem samen een ronde gemaakt stuk of 6 afvalbakken leeg gehaald en weer in de grote container gedeponeerd. Het was snel gegaan zei Frans. 

Terug in de kantine ruimte koffie gedronken en gekletst. Op dat moment was het weer droog buiten, bij mijn fiets regenjas opgeruimd, bril weer opgezet, Unox must opgezet, en vertrokken. Deze keer bij de Boxtelseweg  rechts af, Kettingweg in, die gaat een stuk rondom het Voorburg terrein, grotendeels onverhard.
Daarna Maurickplein, Taalstraat, Paardensteeg, Bossche Broek,  Zuiderparkweg, Parade, Sint Josephstraat, van Berckelstraat, Mgr. Diepenstraat, Rompertsebaan, Klokkenlaan en terug.

Ik voel me goed, blij dat de kop er weer even vanaf is. 

Statistieken;
22,52 Km afgelegd.
2:20:58 Opnametijd.
11,47 Km/u gem snelheid bij beweging.
19,13 Km/u hoogste snelheid.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1H5FWYV9HyXipTPvzyXwE7D_-17mAEYcR&usp=sharing


Fietsrit van deze maandag


Graffiti wand als jaren busje nooit eerder hier gezien


Plein bij Koningsweg parkeerplaatsen voor arts 
Hier draaien de bussen


Nieuwe bestrating


Zie hier binnen nooit mensen


Bomen 


Voertuigen


Dierenweide kantine cactussen en tulp schat ik en watertoren 


Bord met 3 varkens en kaarten er omheen


Thee en koffie, suikerklontjes, creamer, bouillon, 
bekers, bekerhouders, roerhoutjes en zo


Seizoenen?


Grasmaaier mist een wiel


Inpakspullen veger en blik had ik nodig vanmorgen


Leguaan rechts kleintje was nieuw 


Weegschaal 


Diverse kruiwagens 


Frans had hier de zak met zaagsel geleegd als compost


Detail kruiwagenwiel en zo 


Watertoren ben ik nooit in geweest.


Frans bij kas en kantine gebouw


Nandoe lijkt op een struisvogel 


Ingang Voorburglaan vanaf de Boxtelseweg
Eerst ingang Boxtelseweg, dan Parklaan en dan deze


Bij de A2 vanaf hier geen geluidscherm


Begin Kettingweg onverhard en groot stuk


Pand bij Kettingweg


Brandweerkazerne begin Kettingweg
in deze buurt kom ik normaal nooit op de maandag


Groene dakpannen zie je vaak 


Park Glorieux / voorheen zusterflat uit ongebruikelijke hoek


Sint Jan verderop. Gezien vanaf kunst halve brug


Filippus de Montestraat hier woonde 
Esther vroeger omgeving Pettelaarseweg


Stukje Sint Jan Kathedraal vanaf de Parade
er stonde auto's geparkeerd dat had niet vaak eerder gezien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.