zaterdag 26 maart 2022

Zaterdag eendenkooi en zo

Vanmorgen ging de wekker om 8:00 tijd genoeg om naar de eendenkooi te lopen, maar ik kwam er achter dat ik mijn rugzak was vergeten, even terug gegaan.  

Kwam toch redelijk op tijd aan bij de groep. Aanwezig Ton, Teun, Jacques eerder weg, Paul, Alfons, Thijs, John en Frank. Afwezig Rut, Annemiek, Tim, Rini, Sander, Nelly, Iwein, Agnes, Nicole en Jan.

Ik heb samen met Paul gewerkt weer bramen verwijderen. 1 kruiwagens geladen en gelost op een houtril. De klets was goed.

Pauze weer rond 10:30 daarna vertrokken via een omweg. Leuk want Nadine dochter van Martin en Antoinette en zus van Dagmar en Iris ontmoet even. Ik moest even aan een engel denken.

Ik voel me verder prima geen grote problemen of pijn gehad.

Statistieken;
2,21 Km afgelegd.
59:36 Opnametijd.
3,70 Km/u gem snelheid bij beweging.
4,48 Km/u hoogste snelheid.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1Lp0Z-2R0aYwp_IoIjvlPVPKNV9azSVDN&usp=sharing


Wandelroute van deze zaterdag


Hier zat vroeger een opening
blijkbaar was nog een wildrooster te duur.


Deze wel in gebruik
daarachter terrein eendenkooi


Kruiwagen geladen met hark, riek en schop


Insectenhotel


Fort kruiwagen 


Scheiding dmv water


Insectenhotel, vogelhuisje, bankjes en jas Paul


Dode boom


Plas in het midden


Emmer met touw


Wandelpad


Balk van ijzer bij brug


Stukje vangpijp


Bokken om te zagen


Gevuld


Draaibrug en deur bij in en uitgang


Scheiding bij water.


Hier loop ik zelden


Eendenkooi stukje ingang 
aan de voorkant veel groen weggehaald 
door de gemeente 
voorheen deze foto niet mogelijk.



Riet en ganzen bij Noorderplas


Visser


Restant riet Noorderplas de mensen die 
verderop wonen hebben een mooi uitzicht


Hier kun je uitrusten


Boom nog zonder blaadjes


Terug kijkend


Bruggen hier weggehaald al een tijd


Wilgen tegen elkaar gezet is dit nu 1 boom of meerdere?


Brug voor voetgangers. 


Stuwtje op afstand te bedienen


Bij de overburen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.