zaterdag 20 februari 2021

Zaterdag eendenkooi

Vanmorgen ging de wekker om 8:00 ontbijt, aankleden en zo vertrokken te voet naar de eendenkooi.

Bezig geweest met eenden korven nest gedeeltes van riet. Rut heeft er een paar geplaatst ook met takken gemaakt. De boot was nodig. Ik had verder te maken met; Wim, Teun, Nelly, Ton, John. Afwezig Paul en Alfons.

Het was hard werken met zagen, slepen met takken, gereedschap, kruiwagens laden en lossen, mijn beweging weer even gehad..

Ik was vergeten mijn geo tracker app op pauze te zetten.

Daarna terug gelopen, Nelly kwam me een heel stuk later bijna thuis voorbij gefietst.

Ik voel me nu wel goed.

Dadelijk lamp kopen bij de AH als ze die hebben, en misschien verder nog boodschappen doen.

Statistieken;
2,1 Km afgelegd.
2:32:57 Opnametijd.
3,72 Km/u gem snelheid bij beweging
3,75 Hoogste snelheid.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1tz0XUOq9NyNsKJVFo_Wf9XwC01LbkuDY&usp=sharing


Wandelroute eendenkooi


Splitsing rechts voetpad


Koeienhuisje met koeien


Wildrooster met hek


Draaibrug eendenkooi


Wat dichterbij


Vanaf de andere kant


Houtblokken


Pas gesnoeid


Bruggetje deze keer zonder 
kruiwagen over gestoken


Plas in het midden


Eenden korven 


Nog meer


Kruiwagen met eenden korven 


Werk van de bever, maar nu is hij dood


Container met gereedschap


Omgeving container


Sleutelkastje in container


Schelpen, bijenraten en oud ijzerhaak 


Omgeving container


Stukje plas en zo


Hooi om in eenden korven te doen.


Zaagsel, zaag en tak


Stukje zand functie onbekend


Catering


Takken bij omgeknaagde boom van de bever


Grote tent


Boot nodig gehad


Drie korven op een rij


Hamer, zaag vierkant stuk ijzer en stukken boom


Bomen met natte voeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.