zaterdag 8 januari 2022

Zaterdag eendenkooi en samen met zus gefietst

Mijn zus Mieneke was gisteren gekomen en had bij mij overnacht op zolder. Ging verder goed gelukkig.

Vanmorgen ging de wekker om 8:00, ik had genoeg tijd voor ontbijt, kleren, berichten en vertrek naar de eendenkooi. Ik kwam daar op tijd aan samen met Rut en Jacques, later Ton en bij de pauze Paul, verder niemand. Afwezig 10 personen dus heel rustig. 

Deze keer had ik een snoeischaar en kruiwagen, Rut leverde de takken en ik moest snoeien en de kruiwagen vullen. 

Daarna dikkere stammetjes in de kruiwagen doen en veervoeren naar de ingang en daar opstapelen.

Veel modder en een smal bruggetje, maar toch niet echt uitgegleden. 

Daarna terug naar huis gewandeld, Mieneke mijn zus was wakker, even koffie gedronken, en vertrokken voor een fietsrit. Gelukkig aardig droog. 

Gereden via de Bokkelaren, het Wielsum, Orthen, Ertveldweg, Nelson Mandelalaan, Royal Welshbrug, Edisonstraat, 's-Gravezandsestraat, Bordeslaan, Paleisbrug, van der Does de Willeboissingel, Stationsweg, Buitenhaven, Orthenseweg, Hambakenweg, Maaspoortweg.

Uitgekomen bij de Lokerenpassage, Harm kort gesproken, bij de Jumbo boodschappen gedaan.

Lunch gehad broodjes en soep en zo.

Nu de tijd om foto's te plaatsen.

Ik voel me verder goed, het lastigste van de dag bij de eendenkooi gehad vermoed ik.

Statistieken;
11:18:21 Starttijd deze sessie.
12,81 Km afgelegd.
1:42:00 Opnametijd.
11,46 Km/u gem snelheid bij beweging.
19,41 Km/u hoogste snelheid.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=18WLryE7vYhnBFAy7TLmZ13nMqaq2QeQv&usp=sharing


Fietsrit van deze zaterdag


Ik weet nog steeds niet wat dit is


Hoek bij de eendenkooi


Bij wildrooster


Bij ingang eendenkooi


Ligt er al even, functie rechthoekige vorm onbekend


Beetje water


Bruggetje 


Zicht op de plas in het midden van de eendenkooi


Idem


Emmer met touw en borstel 


Oude boom


<>


Bij een brug


Container met kruiwagen en gereedschap 


Lege fles cola en emmertje


Kruiwagen hier nog niet vol


Veel snoeiwerk van mij

+++++++++++++++++++++++++++++++

Fietsrit met Mieneke


Orthen overweg




Mini's 


Brug


APK


Paleiskwartier stukje 


Verderop Bordeslaan


Bordeslaan 


Op de Paleisbrug A


Op de Paleisbrug B


Op de Paleisbrug C


Op de Paleisbrug D lift in storing


Appeltaart was lekker 


Vuilnisemmer bekertje van koffie 
en bakjes appeltaart er in gedaan
Fietsbrug Heetmanplein deze keer 
alleen wandelend overheen geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.