zondag 14 mei 2023

Zondag kerk NGK en fietsrit

Vanmorgen ging de wekker om 8:30 voldoende tijd om op te staan, geen tv aangezet wel radio.

Vertrokken in westelijke richting, van Zwietenpark, Maasoeverpad, Vutterpad, Rietveldenweg, Ruwekampweg, Kruiskampsingel, Kardinaal de Jongsingel, Evertsenstraat 35 (kerkboulevard) NGK.

Onderweg bij de brug kwam Mar-Hein me tegemoet fietsen, voor ons een nieuw plekje kom hem op diverse plaatsen tegen.

Bij de ingang van de kerk gezeten met Jan en Marion, Timon en Anita, Trudy, Kees en Minke,  Carsten en Rianne, Dick en Alied, Joke en Wolter, Wim en Agnes, Joke en Henk, Kees en Thera, Arjan, Marjanne en Esther, Wim en Coby, Jan Jaap,  

Er werd een ouderling en diaken bevestigd Mark en Christine.

De GKV en NGK zij nu landelijk samen gegaan, maar in deze buurt is er geen andere kerk.
Dominee Pim Poortinga schreef in mijn boekje 1 Kor 12 en 1Petrus 5 :1-9 Christus houdt door onze gaven zijn kerk bijeen.

Koffie gedronken, daarna korte bijeenkomst in tweetallen je geloof bespreken en opschrijven, ik zat bij Kees.

Daarna; Kruiskamppad, Meerheuvelweg, De Gemeint, bankje, Engelenseweg, Langekamp, Daliënwaerd uit 2006, De Bellaard, Oberon, Graaf van Solmsweg, Henriëttewaard, Klein Polderkepad, Meerwijksebrug, Gemaalweg, Treurenburg, Maasboulevard, Oud-Empel, Empelsedijk, Wasweg,  De Saren, Burgemeester Godschalxstraat, Geerke en terug.

Bij de Maasboulevard zag ik -waarschijnlijk- Carsten en zeker Paul van de eendenkooi

Ik voel me verder goed, hierna CGK middagdienst aan de beurt.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1l632dxluhXclntPo9AaqXFMTtmYJvzU&usp=sharing


Fietsrit van deze zondag


Nieuw bord bij ingang eendenkooi


Noorderplas bij plas


A59 Maasoeverpad 


Vanaf de brug nu geen bootjes 


Brug verderop komt Mar-Hein er aan 
maar dat wist ik toen nog niet


Vutterpad


Meanderflat Kruiskampsingel ooit woonde hier mevrouw Boerma


Kerkzaal 


Snoep en beker


Engelenmeer rondom boom word hier soms geparkeerd


Catering op orde


Stuw met brede bek


Soms paarden, nu niet


Daliënwaerd 


Water bij sportvelden lijkt het 


Kastelen 


Richting Oberon 


Oberon weinig auto's


Sluis Henriëttewaard gekanaliseerde Dieze 


Vanaf het Kleinpolderkepad kom ik zelden 


Naar de steigers


Boerderij


Bij Meerwijksebrug


Bootje 


2011


Richting chauffeurscafé Treurenburg


Tentje vissers bezig


Genie plek voor 4 tonners en ander materiaal 


Maasboulevard 


Maasboulevard, knotwilgen, takken weggehaald

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.