zaterdag 14 januari 2023

Zaterdag natte eendenkooi

Vanmorgen ging de wekker om 8:00, genoeg tijd om op te staan, regenkleding te pakken, ontbijt, berichten en dat soort dingen. 

Zoals verwacht regen de hele ochtend. Ik zat te klungelen met kleding, als ik even droog stond kon ik foto's maken en mijn boekje invullen. 

We waren met 8 personen; Rut, Teun, Jacques, Rini, Thijs, Jan, Ruud en ikzelf. Er stonden nog 7 andere namen in mijn boekje.

Samen met Rut een groot zeil bij de rietschuur opgehangen. En een trapje schoongemaakt met een borstel en emmer water.

Morgen weer rondleidingen, drie sessies.

Terug de korte route gepakt, door de regen zo gekozen.

Ik voel me verder goed, blij dat ik geweest ben, zoveel regen kwam vroeger maar zelden voor. 

Statistieken;
1,66 Km afgelegd.
37:15 Opnametijd.
4,59 Km/u gem snelheid bij beweging.
4,61 Km/u hoogste snelheid.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1L8PwOW5VD5iWgIpgy_-kKN8UXJQVoT8&usp=sharing


Wandelroute van deze zaterdag


Stukje eendenkooi vanaf een pad


Dit pad


Hout bij de ingang


Kruiwagen bij stapel hout


Grotere en kleinere stukken


Stukje brug


Oude boom daarvoor een jongere 


Mos op boom


Bankjes vandaag niet gebruikt


Zeil nieuw stokken ouder


Stukje rietschuur


Rood touw bij bankjes 


Pallet bij riet


Handschoenen nat geworden is niet erg


Soort elastiek voor groot zeil 


Trapje later schoon gemaakt


Vogelhuisje, emmers, riet en bankje in rietschuur


Functie iets met zeis slijpen?


Vanaf de rietschuur


Rietmatten klaar plank met mijn handschoenen 


Overkapping bootje slecht te zien.


Houtril 


Container gereedschap


Container workmate, lieslaarzen en zo  


Band kruiwagen lijkt in de verte op kaas


Tang, slot, stelen en zo


Ringsleutels, steeksleutels en zo


Houtzagen


Spades schoppen en rieken


Paddenstoelen vorige keer mij niet opgevallen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.