zaterdag 24 maart 2018

Zaterdag fietstocht

Rond 8:00 ging de wekker voor de eerste keer.

Ruim de tijd om te ontbijten en te verzinnen waar ik heen zou gaan fietsen.

Als eerste kwam ik Willem van Engelen tegen, even mee gekletst. Als tweede kwam ik Jan Ruitenburg tegen, ook mee gesproken.

Toen via de bolwoningen en het fietspad dwars door de Maaspoort wijk richting Hedel gereden. Bij chauffeurscafé Treurenburg een koffie gedronken.

Toen via omweg Vriesoord, Praxis Maaspoortweg en Lokerenpassage. Bij de Pjotr kwam ik Abdel en Jan met zijn vrouw tegen. Carol was er ook. Toen ik klaar waas met het thee drinken kwam Marjanne ook nog even langs. 

Jacques belde; hij komt rond 16:30 mij ophalen om iets met een gmail probleem op te lossen.

Toen bij de Jumbo de boodschappen voor de rest van het weekend gehaald.

Op de terugweg Jan Ruitenburg nog even gesproken, verteld over de rit en zo.

Hoofdingang Lokerenpassage Maaspoort


Bolwoningen


Ook bolwoningen hier woont Lex ergens


Hier moest ik linksaf


Links Harmoniepolder


Daar kwam ik vandaan


1 van de vele fietsbruggen


Meerkoet en mannetjeseenden


Aparte boom in de rij


Grote schermen in het midden zien er nieuw uit


Daar kwam ik vandaan


Andere fietsbrug


Bushalte 8 of 9


Hier eindigt het fietsgedeelte


Bassischool 


Einde nog niet zichtbaar


Plas 


Treurenburg grote parkeerplek


Tractor ziet er heel nieuw uit


Chauffeurscafé diverse bieren koffie €2,-


Deur staat open


Bij Vriesoord relatief nieuwe parkeerplek


Dit hoort bij Vriesoord


Terugkijkend


Vriesoord grote hal


Bovenleiding; de rest staat lager dan de hoogspanning


Abraham


Relatief nieuw


Maaspoortweg


Detail openluchttheater


Thee Pjotr


Brug waar ik vaak overkom


Kom ik ook heel vaak langs


(*)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.