zaterdag 5 oktober 2019

Zaterdag eendenkooi

Vandaag lastige start, maar was toch op tijd bij de eendenkooi. Zagen, snoeien, kruiwagen laden en lossen, pauze gehad. Rond de plas gelopen, we waren met 11 mensen.

Mobiel toch maar meegenomen verder alleen huissleutel.

Ik heb mijn best gedaan, want makkelijk is anders.

Ik ben achteraf blij dat ik weer geweest ben.

Moet nog wel boodschappen doen na rust.


Eendenkooi, verzamelpunt en plek 
waar koffie en thee gedronken wordt 


Oude dode boom


Houtrillen bij container voor gereedschap en zo


Blijven plakken aan je kleren


Lege kruiwagen


Helm voor veiligheid


Looppad


Eerste blokken hout


Zaagsel bij bok


Takkenschaar


Bok en kruiwagen


Handschoenen gebruikt  


Zaag even opgeborgen


Brug


Handschoen even opgeborgen


Houtril  hier takken lossen


Brug, deze keer paar keer met 
kruiwagen overheen geweest


Pallet


Zwammen of paddenstoelen


Bij het meer in het midden


Weinig wind


Pauze bankjes en zo 


Nu leeg


Vangpijp weer origineel


Rieten afscheiding


Uitzicht bij afzetting 


Detail


Andere brug, hier kom ik niet vak overheen


Kooikershuisje deur op slot 


Bij ingang stapels hout


Over de brug gekomen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.