zondag 31 december 2023

Zondag laatste dit jaar, kerk en fietsrit

Gisteren nog naar Mantel mega winkel met fietsen geweest, ik had alleen een binnenband nodig. Daarna Lokerenpassage, boodschappen en avond.

Vanmorgen ging de wekker om 8:30 douche, ontbijt en zo.

En ik sprak André mijn achterbuurman, het ging over mijn blog, Marjon had er ook naar gekeken.

Vertrokken in zuidwestelijke richting; van Zwietenpark,  Maasoeverpad, Vutterpad, Ruwekampweg, Kruiskampsingel, Evertsenstraat 35 NGK kerk.

Onze dominee was gisteren jarig, maar ik had hem al gefeliciteerd. Hij schreef in mijn boekje; Spreuken 4:20, "Waak over je hart en heb een wijs 2024".

Veel mensen ontmoet, je kon een kaarsje branden voor gemeenteleden Margriet Everaers, en Tineke Bos die zijn gestorven dit jaar, ik ben naar voren gelopen om dat te doen. Het ontroerde mij het deed me wat.

Verder Kruiskamppad, Meerheuvelweg, de Gemeint, bankje, Engelenseweg, de Steenbeemden, Wuyvenhaerd, (Haverleij), De Bellaard, Oberon, Graaf van Solmsweg,  sluis van Engelen, Henriëttwaard, Crèvecoeuir,  Treurenbrug, Maasboilevard, Oud Empel, Empelsedijk, Wasweg, Lokeren, achterkant AH, Maaspoortweg, Cartils, Oudoverstede, Oudaanstede en terug.

Onderweg buitje en tegenwind  gehad, viel achteraf eigenlijk wel mee. 

Ik voel me verder goed, ik weet nog niet of ik vandaag nog weg ga.

Statistieken;
18,42Km afgelegd.
2:00:47 Opnametijd.
11,88 Km/u gem snelheid bij beweging.
19,07 Km/u hoogste snelheid.



Fietsrit van deze zondag


Mantel grote fietswinkel


Elektrische fiets


Hier staat Balkweg, maar het is Harendonkweg
waarom weet ik niet


Boodschappen bij Jumbo, spercieboontjes, vega vleesvervanger, 
Energy Mix voor ontbijt, cassis, stroopwafel vla en aardappelen.


Scootmobiel bij opticien 

+++++++++++++++++++++++++++


Kerk je kon kaarsen branden


Glazen schalen water en drijfkaarsen 


Stukje kinderbijbel vermoed ik


Knielbankje, kaarsen brandend er op


Krukjes voor kinderen maar vandaag geen kindermoment 


Mijn boekje voor voorgangers, met tekening van mij


Omgeving Engelenmeer


Plattegrond bij bankje 


Begin Vlijmen


Blikje op fiets, komt zelden voor


Paarden 


Haverleij


Hier nooit eerder geweest;.Wuyvenhaerd


Parkeerplekken bereikbaar zonder hek of zo


Oberon wel vaker geweest


Sier brug


Sluis van Engelen hefbrug vandaag niets te doen


Meestal hier geen water 


Water stukken hoger dan anders
omgeving spuisluis Crèvecoeur


Henriëttewaard en Crèvecoeur


Plas bij spuisluis 


Hedelsebrug over de Maas, maaiafval ligt klaar 


Uiterwaarden 


Detail hek naar de uiterwaarden


Stuk Maasdijk water staat wel hoger dan anders

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.