zaterdag 21 september 2024

Zaterdag eendenkooi met wandeling

Vanmorgen ging de wekker om 8:00, opstaan, ontbijt, berichten en vertrek.

Naar de eendenkooi gewandeld, Paul en Ton kwamen me al voorbij gefietst.

Verder aanwezig; Rut, andere Ton, Teun en Herman.

Kruiwagen geladen en gelost, bramen en onkruid met wortel en tak weggehaald.

Teun zat in een bootje in de plas, ik heb even heel hard geschreeuwd was even nodig.

Na de pauze weer vertrokken gebruikelijke omweg genomen.

Ik voel me verder goed, rustige dag verder hoop ik.

Statistieken;
1,88 Km afgelegd.
37:17 Opnametijd.
3,67 Km/u gem snelheid bij beweging.
4,70 Km/u hoogste snelheid.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=11cAWfqUs4ZFBa_NNp1eZL5fYG3wZopE&usp=sharing


Wandeling van deze zaterdag


Vlakbij huis, riet gedeeltelijk weggehaald 


Pas gemaaid daarachter de Bokkelaren flats 


Bij koeienhuisje niet symmetrisch


Koeienhuisje 


Hier ook gemaaid riet stond heel hoog


Bord bij eendenkooi


Deur van binnenuit gezien 


Kippengaas bij grote boom tegen de bevers


Bruggetje 


Deze brug gebruik ik wel vaak 


Klein bruggetje 


Plas in het midden


Camera neemt op bij beweging bijvoorbeeld een bever of vos


Takken bij container 


Touw


Kruiwagens 


Takkenschaaar, bladhark metaal, riek, spa bij kruiwagen


Stuk boom werd later in de kuil geplaatst 


Rondom en soort wigwam achtig ding


Bramen nu ook weg


Kruiwagen werkhandschoenen en riek


Cassis ik had voldoende


Bomen verplaatst


Observatie hut bij plas 


Klei met droogte scheuren in hut


Bij ingang 


Noorderplas en omgeving 


Boom aflopen winter stuk takken 
weggehaald nu weer gegroeid


Runderen rust bij Pisastaete 


Riet Noorderplas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor uw bericht.

Groeten,

Gerard.